OM OSS

Södertälje Assistans AB startade år 2007. Verksamhetsansvarig är Maria Eriksson, som har arbetat inom personlig assistans sedan mitten av nittiotalet, när personlig assistans först startades upp inom Södertälje Kommun.

Idag arbetar omkring 100 personer på företaget, varav 5 personer är verksamma inom samordning, ekonomi och administration. Företaget har sitt kontor i Järna och kunder i Södertälje med omnejd.

VÅR VÄRDEGRUND

 Vi anser att det viktigaste som assistansanordnare är att möta upp och utforma assistansen efter individens behov och önskemål.För att varje kund ska trivas och känna sig trygg med personalen vid sin sida krävs ett fint samspel mellan kund, personal och samordnare. En hörnsten för att kunna tillgodose en bra och kvalitativ assistans är att ha nöjd och glad personal. Man brukar säga att en personlig assistent ska vara kundens händer och fötter, och även om det är sant, så är det så mycket mer. Assistenten är nyckeln till att kundens vardag känns lugn och trygg. Vi har därför samordnare som lägger mycket fokus på att lyssna in och bygga upp en väl fungerade vardag för alla parter.

 

Vi är det lilla, familjära assistansbolaget som har personlig kontakt med varje kund och assistent.